mandag den 14. januar 2013

Jagten

I aftes så jeg JAGTEN med Mads Mikkelsen.
Puha, det var en barsk film.
Han spiller en pædagog i en børnehave, og børnene er meget glade for ham.
En lille pige - hans bedste vens datter - laver et hjerte til ham, og han synes hun skal give det til sin far.
Hun opdigter en historie om ham, og så kan det ellers nok være at der kører en pædofilisag...
Mange af børnene husker detaljerede detaljer fra hans kælder i hans hus - pointen er bare, at der er ingen kælder i hans hus.
Pointen: den offentlige mening er stærkere end rettens afgørelse.
Fantastisk godt spillet af både Mads Mikkelsen - og børnene.

2 kommentarer:

  1. Jeg er som sådan ikke i tvivl om, at det er en kanongod film - jeg er bare sikker på, at jeg samtidig vil synes, den er rædselsfuld ;-)
    Kan du ikke lige afsløre, hvordan den ender?

    SvarSlet
  2. Det lyder voldsomt - jeg er ikke sikker på, jeg har mod på at se filmen, selv om skuespillerne er gode.
    En fantastisk dag til dig!

    SvarSlet