torsdag den 11. oktober 2012

Smag, mit barn!

For nogen tid siden så jeg et indslag i TV-Avisen (?) eller var det Aftenshowet (?) om et forskningsprojekt, der kører i skolerne, hvor børnene skulle have smagsprøver på forskellige (sunde) madvarer. Bagefter skulle de bedømme smagen og oplevelsen.
Der blev også sagt: når man har smagt noget 8-10 gange, begynder man at kunne lide det.
For blot to måneder siden var humus hos mig: BAVDR.
Nu spiser jeg det med stort velbehag, og laver det selv helt fra bunden.

2 kommentarer:

  1. Jeg har aldrig smagt humus, men måske skulle jeg vove forsøget... ;-)

    SvarSlet
  2. Der er mange opskrifter på humus :-) Jeg tror, det er helt sandt, at man kan vænne sig til mad, hvis bare man smager på det nogle gange.
    Klem og rigtig god fredag til dig!

    SvarSlet