tirsdag den 30. oktober 2012

Firhjulstræk og dækskift

Jeg er i god tid før vinteren med at få skiftet til vinterdæk.
Det er lige blevet ordnet - henne hos en prof. dækmand.
Black er altid med henne at få skiftet dæk, for i ventetiden går vi en god tur.
Han slog sandelig firhjulstrækket til i dag, og var næsten umulig til at få til at gå i et rimeligt tempo.
Der har sikkert været mange gode damedufte, og det er et halvt år siden, vi sidst var på den egn, og når vi er nye steder, skal der snuses - helst med 100 km i timen.
Jeg var forberedt på, at jeg skulle have nye vinterdæk, men men....
de kan sagtens holde en sæson til.
Det er 8. sæson de skal ud at køre på glatte veje.
Det synes jeg er ganske godt holdt - jeg kører ca. 100 km om dagen, når jeg altså er på arbejde.
Det hjælper lidt på kilometertallet, når onsdag er fridag.

6 kommentarer:

  1. Det er flot at dine vinterdæk har holdt så længe! Jeg skal have skiftet dæk på bilen i dag - det er vist på tide, nu hvor vi har haft nattefrost. Klem og god fridag til dig, Kisser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja det er godt at være i god tid, inden vinteren sætter ind.
      God onsdag aften og klem

      Slet
  2. Svar
    1. Jah, det er imponerende. God kørselsdisciplin :-)

      Slet
  3. Så kan du roligt se vinteren i øjnene.
    Jeg har i morges hentet min bil på værkstedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Britt, ja i hvert fald fra kørselssiden. Håber for dig at det kun var en bagatel....

      Slet