onsdag den 25. april 2012

Hvad med Kevin?

I aftes var jeg i biffen og se "Hvad med Kevin?".
I den første time var jeg ved at forlade etablissementet op til flere gange. Jeg synes, filmen var kedelig og med nogle underlige billeder, jeg intet forstod af. Det var ligesom fyld. Der har nok været en højere mening, jeg kunne bare ikke få øje på den.
Jeg blev dog siddende, og i sidste halvdel af filmen var der mere handling. Læs mere om filmen nedenunder, som er hentet fra biografens hjemmeside. Filmen er barsk.

"Hvad med Kevin?” er baseret på den prisvindende bestseller “We need to talk about Kevin” og har Tilda Swinton, John C. Reilley og Ezra Miller i hovedrollerne. “Hvad med Kevin?” var i konkurrence i Cannes og handler om moderen Eva, der kæmper med en enorm sorg og skyldfølelse. Hun forsøger at forlige sig med sit ægteskab, sin karriere, familien, moderrollen og hendes søn Kevins forfærdelige og uforståelige gerning. Det gør hun ved at skrive en række breve til sin fraværende mand Franklyn.
Kevin var aldrig et ønskebarn, og Eva følte, at hun måtte give afkald på alt for meget i livet allerede tidligt i sin graviditet – hun måtte give afkald på sine ambitioner og sætte sin karriere på stand by, og de første år var svære mellem mor og søn. 15 år gammel gør Kevin noget fuldstændig irrationelt og utilgiveligt og nu frygter Eva, at hendes manglende kærlighed og afstand til sin lille søn har været medvirkende til, at han kørte af sporet. Elskede hun egentlig nogensinde sin søn?"

2 kommentarer:

  1. Jeg må blankt indrømme, den film var ikke mig. Jeg blev og det er en af de film,jeg aldrig vil nære ønske om at se igen.
    Knus
    Mette

    SvarSlet
  2. Mette, den kommer jeg heller ikke til at se igen.
    Knus

    SvarSlet