onsdag den 22. februar 2012

The Descendants

For en del år siden læste jeg en bog af Else Byskov (husker ikke titlen) om:
melder der sig en negativ tanke i din tankeverden, skift den straks ud med en positiv tanke.
Hun foreslog, at den positive tanke f.eks. kunne være "sex med George Clooney" på en øde ø.

I aftes var jeg i biffen og se the Descendants - med GEORGE CLOONEY. Filmen foregår på Hawaii, og der var skønne og vidunderlige billeder fra øen. Rollen G.C. spillede fik dog ikke den positive tanke frem i min tankeverden.
Kort fortalt går filmen ud på at Elizabeth (hans kone i filmen) er kommet ud for et ulykke til havs og ligger i coma. Matt (G.C.) og Elizabeth har 2 teen-age børn, og vi følger den lille familie gennem hele forløbet.
En ganske tankevækkende film med flotte optagelser. Skal der slukkes for respiratoren eller ikke?

2 kommentarer:

  1. Jeg går helt ind for at erstatte negative tanker med positive, men måske ikke netop den med George Clooney :-)

    Det lyder som en smuk film der giver masser af stof til eftertanke! Klem og god onsdag til dig, Kisser.

    SvarSlet
  2. Madame: næ, jeg skal på jagt efter en ny positiv tanke. Ja, det var en fin film.
    God torsdag og klem

    SvarSlet