onsdag den 8. juni 2011

Fuglene

Jeg har lagt fliser om, fordi en klump purløg har smidt en masse frø, og de havde alle lyst til at spire - lige midt i flisegangen. Det var nemmere at tage fliserne op end at rense imellem dem - det var kun 2 kvadratmeter, og når nu der er gratis grus på nabomatriklen, var det en nem opgave.
Men nu gror der lystigt solsikker. Fordi fuglerøret indeholder solsikkefrø, og fuglene er meget flittige til at spise af det. De spiser "et rørfuld" på 2 dage. Om vinteren er de en hel uge om at spise det.
Jeg har flyttet røret til et træ i nærheden, og jeg var spændt på om fuglene kunne finde det. DET KAN DE.
Det kan være jeg skal købe fuglekugle igen. Fuglene har ikke ville spise dem da det var vinter. Al mad er vist velkommen i denne tid, hvor det vrimler med unger?

2 kommentarer:

  1. Pyha, sikke et arbejde Kisser - men godt det kun er 2 kvadratmeter.
    Her hos mig spiser fuglene grådigt i øjeblikket - det er sødt at se fuglemødrene have deres unger med på foderbrættet og fodre dem.
    Klem!

    SvarSlet
  2. Madame: forleden dag sad en unge på foderbrættet og kaldte på sin mor. Hun kom. Nå, ungen skal nok lære at finde føden.
    Klem

    SvarSlet