søndag den 9. januar 2011

Utæt

Ih, hvor er jeg træt af at have spande stående rundt omkring i det meste af hytten.
Heldigvis har jeg fået fat i en tømrer, der kommer og kigger på mit tag og loft i løbet af næste uge.
For jeg kan nemlig ikke komme op på loftet, så jeg skal have lavet en lem og en gang til at gå på - deroppe hos nissen.
For mange år siden byggede min salig husbond og jeg selv tilbygningen, og jeg kan se hele loftsetagen så tydeligt for mit indre blik, og ved lige præcis, hvordan lemmen skal laves.
Når det hele er lavet, kan jeg komme op og fjerne fygesneen, så jeg kan blive fri for vand indendøre.

8 kommentarer:

  1. Jeg tør ikke gå op på mit loft, der er sikkert også en del fygesne, fnuggene var jo små og der er revner i gavlen. Plastic-undertaget tager nok det meste.
    Indendøre er det "kun" en ventilationskanal i bryggerset, som giver vand, fordi toppen (ventilations-top med låg på) er knækket! Det er vist slemt nok.

    SvarSlet
  2. Donald: Jeg tør godt gå op på mit loft, når jeg får mulighed for det.
    Ja, der er mange glæder ved at være husejer.

    SvarSlet
  3. Uha ja, du må endelig få lavet en lem, så du kan komme op og fjerne fygesneen.
    Her har vi kig til kip, så der er ikke noget loft, hvor sneen kan gemme sig.
    Klem og pøj pøj med vandspandene!

    SvarSlet
  4. Øv hvor irreterende, ja det er da bare om at få lavet en lem, så du ikke skal have spande stående..;-D

    SvarSlet
  5. Ja, det kan da ikke være sjovt med spande rundt omkring. Der er mange "glæder" med al den smeltede sne; visse steder har man jo ligefrem oversvømmelser med alt det smeltevand... :-(

    SvarSlet
  6. Madame: jeg havde også engang åben helt op til kip i den gamle del af huset, men det blev for dyrt at varme op, så loftet blev sænket...
    Glæder mig til lemmen.
    Klem

    SvarSlet
  7. Anne-Marie: det er rigtig irriterende med spande og ikke spor godt for træværket...

    SvarSlet
  8. Mia: jeg priser mig også lykkelig for at jeg trods alt ikke har oversvømmelse her.

    SvarSlet