søndag den 16. januar 2011

Garn - og en HEKS

Ih, hvor har jeg været flittig på sykurset i dag.
Har tegnet og klippet en del mønstre i papir og klippet i stof: bukser, skjortebluse og en bluse. Blusen er klippet i noget stof jeg købte 3-4 meter af for nogle år siden. Det er stribet på tværs i marineblå og hvid. En absolut yndling her.
Jeg kørte hjem en halv times tid før, for jeg fik en SMS fra min datter og svigersøn om at de ville komme forbi.
Med sig havde en en stor kasse fyldt med garn. Min datter bestiller ofte garn for mig, så deler vi portoudgiften.
Der var lyserødt, lyslilla og kornblå til fine forårstrøjer. Der var også en gave fra garnfirmaet: et par pinde NUMMER FEMOGTYVE. De er tykke som træstammer (ok lidt tynde træstammer). Det må være til at strikke tæpper af.
Med i kassen var også gave fra min datter: garn til en fritidsheks. Den er bare så sød - og når den er strikket og valket er den ca. 60 cm høj (med hat).
Der har også været strik-in hos Lise i dag, og jeg måtte DESVÆRRE melde afbud, fordi jeg skulle til syning.
Jeg håber de har haft en hyggelig eftermiddag - og nydt Lises gode kager, lyder det en smule misundeligt herfra.
Mine medkursister gjorde mig lige opmærksom på, at vi skal til syning igen næste søndag - bare fordi ingen af os ville derhen i december.
Så den store IKEA taske med sytøjet bliver ikke pakket ud. Den kan stå med indhold og vente en uges tid, så kan tøjet bive syet.

2 kommentarer:

  1. Et foto af den heks????? lyder da rigtig spændende...du har vel nok haft fart på - kærlig hilsen

    SvarSlet
  2. Lavendel: har lagt foto på nu...
    Kærlig hilsen

    SvarSlet