fredag den 17. december 2010

Sommer

Jeg har en penneveninde, Judith, der bor i Wellington på New Zealand.
Igennem alle årene, hvor vi har været pennevenner, har jeg lagt mærke til, at den sommer de har på den sydlige halvkugle, FÅR VI MAGEN TIL I DANMARK DEN FØLGENDE SOMMER.
I dag kom der brev fra hende, og hun fortæller:
"It is a grey, drizzly  day so instead of gardening I've setteled into the little computer room with a CD playing and the heater going. So much for summer. We have had some lovely sunny weather this week, but today it is like winter again. Typical .... nice weather when I am at work and dreadful weather in the weekend.. Why does that happen?"
Jeg håber at jeg tager meget fejl i mine iagttagelser og verdenen kan lade være med at gå af lave, og det kan være SOMMER, som da vi var børn, og vinter, som vi har nu, og driver så høje som den højde, vi havde da vi var børn.
Judith og hendes mand elsker at rejse. For nogle år siden var de på en Skandinavien tur...
Min Finn og mig var lige kommet hjem fra 3 skønne uger i autocamperen og ... telefonen ringede.
En spæd stemme i den anden ende - begyndte at snakke engelsk. Der gik lige et par øjeblikke før det gik op for mig, at det var et andet sprog end dansk.
Det var Judith i den anden ende. Klokken var rimelig sen om aftenen.
Judith og Ross befandt sig i Karise - ganske kort fra Køge. Hun ville lige ringe og høre, hvordan jeg befandt mig.
Desværre kunne vi ikke mødes, for de skulle rejse videre næste dag til deres datter i London.
I mit næste brev til hende fik hun en regulær skideballe, hvorfor hun dog ikke havde fortalt, at de skulle til Danmark. "I was too shy".
Måske jeg skulle tage til New Zealand - en dag???? En drøm, der måske en dag går i opfyldelse.
Vi har delt glæder og sorger siden 1992.

6 kommentarer:

  1. Åhr hvor ærgerligt, at din mangeårige penneveninde ikke turde kigge forbi! Så tæt på og alligevel så langt væk! :(
    New Zealand kunne være så spændende. Det må du gøre! :)

    God aften. Her er der sne, glat og vinter. Godt det er weekend.

    Klem.

    SvarSlet
  2. Hvor var det dog irriterende, så nær og så alligevel lykkedes det ikke at mødes. Jeg håber, at det en dag lykkes for dig at komme på besøg hos hende i stedet for.

    Din datter er altså fuld af gode ideer, jeg er så spændt på, hvad der kommer ud af gavekalenderen.
    En rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
  3. Megan: det var meget ærgerligt, at vi ikke kunne mødes - på det tidspunkt.
    Det er jo aldrig til at vide hvad fremtiden vil bringe.
    God lørdag.

    SvarSlet
  4. Annette: Det kunne være godt, hvis det en dag kunne lykkes at mødes.
    God week-end til dig, også.

    SvarSlet
  5. Hi all, here every person is sharing these know-how, so it's good to read this website, and I used to pay a visit this webpage daily.

    Review my site - home cellulite treatment

    SvarSlet
  6. S launch of the Me home-use system drove lower EBU segment gross margin and you think that
    you may want to try all of the plant Zingiber officinale.
    Many people mistakenly believe that things such as skin discoloration, Acne
    Killer breakouts, in support of utilize over-the-counter Acne
    Killer breakouts treatments, after that continue reading.
    You can achieve this through the use of performance-enhancing drugs?



    My web site the acne killer

    SvarSlet