mandag den 8. november 2010

Et hjerte til Maria

Et hjerte til Maria - af Gretelise Holm.
Fra bagsiden:

"Jeg hørte listelyde og besluttede at gå ned og kigge. For et år siden ville jeg ikke have turdet. Dengang var jeg bange for alt, mørke, lyde, genfærd og voldtægtsmænd. Det er gået over, efter jeg blev syg. Nu er jeg kun bange for, at mit hjerte holder op med at slå… Jeg gik altså nedenunder, og der stod en dreng, som jeg aldrig før har set og rodede i skrivebordsskuffen …


Den 14-årige Maria venter på en hjertetransplantation. Hun har set døden i øjnene, men hun vil gerne nå at finde en mening med tilværelsen og opleve kærligheden. Det fortæller hun om i dagbogs-breve til sin lillesøster.


En ungdomsroman om liv, død og kærlighed – netop nu.

En fængslende roman, der fik mig til at tænke på at den alvorligt syge - også i virkeligheden - ofte opmuntrer sine omgivelser.
Romanen ender lykkeligt.

1 kommentar: