søndag den 16. maj 2010

Patchwork sengetæppe

Jeg har været flittig i denne uge, for jeg har fået færdiggjort en hel masse projekter.
Projekt patchwork sengetæppe til en veninde er helt færdigt. Lige nu ligger det og skvulper i vaskemaskinen.
Jeg er ret glad for, at jeg vaskede alt stoffet (også indmaden) og puttede det i tørretumbleren, inden jeg begyndte at klippe i det.
Stoffet, som jo er ren bomuld, har en krympeprocent på 1-3. Jeg tror inderstoffet krøb ca. 5%.
Når det kommer ud af vaskemaskinen, er der ingen overraskelser og ingen krympning.


Min veninde og hendes mand kommer og spiser hos mig på torsdag, og det bliver en STOR glæde at give hende tæppet.
De øvrige projekter, jeg har færdiggjort i denne uge, kommer der fotos af lidt senere her på bloggen.

6 kommentarer:

  1. eiiij hvor er det flot Kisser!!

    SvarSlet
  2. Det' da godt nok flot, det tæppe.
    Og hatten af fordi du orker at vaske dine stoffer inden brug - jeg får aldrig gjort det, og det er, 7-9-13, gået godt indtil videre, så mine stoffer må jo krympe lige meget ;-)

    SvarSlet
  3. Ellen: TAK.
    Siden jeg var ret ung, har jeg vasket stoffet inden brug - bare fordi jeg havde syet en flot skjortebluse, der krøb tl babystørrelse efter vask!

    SvarSlet
  4. Wauw, hvor er tæppet smukt, Kisser! Det var en god idé at vaske stoffet, inden du begyndte at klippe i det.

    SvarSlet
  5. Madame: TAK, og det har været en stor fornøjelse fra start til slut at lave tæppet.

    SvarSlet