mandag den 24. maj 2010

Nye beboere

Jeg har fået nye beboere, og de betaler ikke en gang til huslejen.
Myrer - det vrimler med dem inde i stuen.
Jeg ved godt de har deres bo under mit stuegulv!
Det er lige meget nok, at bryde gulvet op for at få dem væk.
De må godt bo der, bare de kun har deres gang udenfor.
En enkelt gang eller to hvert forår vandrer de op ad stuevæggen.
Og jeg får myrekryb - uf.
Sort peber plejer at være godt nok til at få dem til at gå hjem.
Der var for mange i år... så jeg fandt "noget" på en flaske med kemikalier i, og nu er de gået deres vej.
Jeg tror jeg må en tur på planteskolen for at få "myre-gå-væk".

6 kommentarer:

  1. Ubudne gæster! Jeg er netop hjemkommet fra sommerhuset og ser, at vi har fået samme uventede og ikke særligt velkomne besøg - myrer på badeværelset! Hvad bilder de sig dog ind?

    SvarSlet
  2. Megan: ja, det ved jeg heller ikke. De har bedst af at være udenfor. De dør bare, når de kommer indenfor!! Her ihvertfald.

    SvarSlet
  3. De ubudne gæster har vi også.
    De er møg irreterende og meget nærgående!

    SvarSlet
  4. Septemberliv: og ganske uvelkomne!!

    SvarSlet
  5. Det lyder ikke rart, at du har myrer inde i stuen. De har bare at holde sig udenfor. Jeg håber du slipper af med dem "myrer-gå-væk".

    Ha' en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  6. Madame: de er gået udenfor igen. Når de ikke holder aftalen, får de noget med kemikalier i, så går de.

    SvarSlet