lørdag den 15. maj 2010

Kejserkroner

Jeg elsker kejserkroner, og jeg hører til den flok, der godt kan lide deres duft (den anden flok, der ikke kan lide deres duft, kalder den for stank). De gule har det ganske fortrinligt i år og blomstrer på livet løs.

Jeg har også en flok røde, de er ved at visne ned nu, og har slet ikke blomstret.

I går var Black og jeg på en længere vandretur, og jeg kom forbi en have, hvor der stod mange røde kejserkroner. Jeg måtte stoppe op og beundre dem, for jeg synes farven var helt forkert, når jeg kun "er vant til" i år at se de gule.


6 kommentarer:

  1. De er bare flotte. Kommer til at tænke på at dem havde min mormor og morfar en masse af i deres have:)Ren nostalgi for mig for jeg kommer til at tænke på min barndom.
    God weekend:)

    SvarSlet
  2. Marianne: En tur i tidsmaskinen er bare godt.
    Ja, kejserkroner er flotte (og tidlige).
    God week-end :)

    SvarSlet
  3. Og jeg som ikke har gule kejserkroner men orange. Kunne nu godt tænke mig de gule, for de er meget flotte syntes jeg. Skal vi bytte Kisser???

    SvarSlet
  4. Lise: JAAAH, lad os det. Jeg elsker mangfoldighed.
    De skal nu lige visne ned... så i juni-juli strik-in?

    SvarSlet
  5. Okay lad os se hvordan det ser ud til den 20 juni :-)

    SvarSlet