onsdag den 9. december 2009

Brændeovn

Jeg har i et stykke tid tænkt på om jeg skulle anskaffe mig en brændeovn.
I går aftes begravede jeg mine overvejelser! Fordi jeg var ude at besøge en veninde, der HAR brændeovn, og hun havde fyret godt op i den. Der var ca. 28 grader. Selvom der blev åbnet vinduer, blev der ved med at være megavarmt.
Jeg var bare ved at smelte. En badedragt ville have været passende påklædning.
Black var med, og han var urolig hele aftenen. Klart - den meget varme. Black og jeg er kun vant til 20 grader - et niveau hvor vi befinder os ganske godt.
Øh... jeg kom også til at spise for meget af den gode mad. Heldigvis havde jeg elastiske bukser på!!
Og vi havde en herlig aften.

4 kommentarer:

  1. Haha, ja, det er ikke nemt at regulere en brændeovn. Vi kommer også jævnligt galt af sted og fyrer for meget op. Men det er dejligt at høre, at havde en herlig aften - og havde elasatikbukser på ;O)
    Varme klem!

    SvarSlet
  2. Jeg elsker vores svenske brændeovn. Eller rettere: Vores danske brændeovn, som står i Sverige.
    Men varmt bliver der - meget varmt. Det kan lade sig gøre at regulere den til en vis grad, men det kræver stor øvelse og meget disciplin :-)
    Elastikbukser er en herlig opfindelse...

    SvarSlet
  3. Madame og Ellen: bukser med stræk er en god opfindelse.

    SvarSlet
  4. Du har fuldstændig ret i, at det er svært at regulere varmemængden der kommer fra en brændeovn, vi havde det i sommerhuset. Men der er også en vis hygge ved at høre ildens knitren.
    Elastikbukser er i bund og grund en herlig opfindelse, især når man er ude og spise ☺

    SvarSlet