søndag den 18. oktober 2009

Havearbejde i oktober

Efter skovturen skulle jeg lige se, om jeg kunne få slåmaskinen startet, selvom jeg har kørt den i garage.
Den KUNNE.
Så jeg slog hele græsplænen, og nu er slåmaskinen endelig kørt i garage for vinteren.
Mens jeg slog græs, kom min nabo ind til mig.
De var ved at dele og flytte planter. Og om jeg ville have nogle? Ja det ville jeg da.
Så jeg har gravet en mængde huller og puttet bispehuer og hostaer i jorden. Forår kom an.
Jeg fik lidt hjælp, for jeg ville gerne have flyttet en stor rhododendron, der stod i en krukke. Den havde næsten ikke mere jord, for krukken er fyldt med rødder, og det går ud over toppen.
Vi asede og masede en rum tid. Og så til sidst at krukken var mørnet i bunden. Så er der kun et at gøre, når planten nu ikke ville ud - fod på, og planten var fri.
Den er plantet ud i haven, og jeg er en krukke "fattigere". Jeg synes den har holdt godt, for den har stået ude sommer og vinter i de 30 år jeg har haft den, og den var ikke frostsikker.



2 kommentarer:

  1. Tænk at krukken har overlevet ude i 30 år uden at revne - imponerende. Og det lyder dejligt med bispehuer og hostaer!
    Nu er det min tur til at slå græsplæne ...

    SvarSlet
  2. Madame, ja, det er imponerende. Nu er den endt i affaldsbeholderen.

    SvarSlet