torsdag den 27. august 2009

Frisørbesøg osv osv

Jeg havde vild lyst til at blive klippet i går, og til al held havde min frisør et afbud sidst på dagen. Perfekt.
Jeg var i lidt god tid og stod og betragtede kirken, der ligger lige midt i byen. Den er STOR.Lige over for kirken ligger Kapellangården, som er nyrestaureret. Ganske flot, ikke?

Efter klipningen lød der musik fra Torvet - Køge Festuge er jo i gang. Jeg måtte lige en tur forbi.

Det er en kæmpescene, der står og troner midt på byens torv.
Der var flot dans på scenen.
De to unge mennesker kunne sandelig bevæge fødderne. Flot.


Lovlig graffiti for dem, der nu havde lyst til at udfolde deres kunstneriske sans. Det er forbavsende lidt graffitti i Køge og omegn. Er det blevet upopulært?


Elastikhop for unger - huh, hvor det gik op og ned, de var først helt stive i ansigterne for senere at bryde ud i jubel.Skulle man få lyst til en vandpibe, var der mulighed for det.En masse herlige indtryk på ganske kort tid.

Min færd gik videre til Patchworkbutikken, hvor jeg er nødt til at gå ind med lukkede øjne, for ellers køber jeg hele butikken. Jeg skal bare bruge en smule silke til et par sofapuder, for jeg er blevet inviteret til guldbryllup hos min svigerinde og svoger, og jeg er den eneste, der har fået et ønske vristet ud af dem. Jeg tænker mig, at jeg vil lave 2 puder med Dresden platter på....

Det kan være jeg ændrer mening, for der er patchworkmesse i Roskilde hallerne i den kommende week-end, og jeg skal på besøg! og hente inspiration.

Det er da utroligt, hvad en pludselig indskydelse om at blive klippet kan medføre.

Jeg sluttede nemlig af med et besøg i en møbelforretning, for jeg ville have en rumdeler og det endte med en fin reol (den anden kommer i oktober), så jeg samlede reol i går aftes, mens naboens datter sad ved min symaskine og syede kostume til en forestilling de skal opføre på gymnasiet på fredag.


Super hyggelig dag og alt det her skete efter endt arbejdsdag.

2 kommentarer:

  1. Sikke en masse dejlige oplevelser du fik efter arbejdstid! Køge ser så hyggelig ud, fordi husene ikke er megahøje som i København. Elastikspringet ser temmelig halsbrækkende ud ...

    SvarSlet
  2. Køge er en herlig by - både med alle de gamle huse og også en livlig handelsby.

    SvarSlet