onsdag den 22. april 2009

ferie og et projekt af dimensioner - only in Danish

Jeg har ferie - restferien skal holdes inden første maj.
Selvfølgelig har jeg planlagt et projet - et ordentligt et. Jeg skal slibe gulve af på min førstesal. Der er ca. 100 kvadratmeter.
Jeg har lejet en slibemaskine i trælasten. Det er en tung sag - sådan omkring 40 kilo. Det gik fint med at få den ind i min lille bils bagagerum. Men, der er altid et men, ikke?
Der sidder en hylde for at dække bagagerummet. Den hylde kunne jeg bare ikke få af, og der røg en finke af panden - grimme bandeord. Så med lidt vold lykkedes det at få lukket bagagerumsdøren. Og få maskinen ud da jeg kom hjem.
Nu skal jeg bare have den båret på førstesalen - et projekt i sig selv!
Med resultatet for øje - det bliver så smukt.
Jeg husker da vi lagde gulvet for 30 år siden. Der har boet adskillige boxerhunde her, og de har accellereret godt og grundigt på gulvet.
Black vil ikke sætte sine poter på trappen her i huset, så førstesalen er hundefri. Derfor er projekt gulvafslibning skudt i gang.
Jeg tror, at det skal have hvidpigmenteret olie bagefter. Nå, det tager jeg stilling til, når jeg har slebet al den gamle lak af.

1 kommentar:

  1. Hej Kisser.
    Sikke et arbejde, men bagefter er det dejligt. Har lagt en award til dig på min blog. God dag, vi ses på lørdag.

    SvarSlet