tirsdag den 1. juli 2008

Midt om natten

som Lune Larsen synger.
Der sker meget om natten. Heldigvis sover de fleste af os vores søde drømmesøvn, så vi er uvidende om, hvad jorden foretager sig, og vi kan få repareret vores slidte nervesystemer.
Sidste nat var jeg vågen mange gange, fordi hver gang jeg skulle vende mig, gjorde det AV i mit hold i nakken. Det er dejligt at jamre.
Jeg hører lige pludselig en hyggelig lyd. Det er naboens søn på 15, der har vinduerne i sit værelse åbent, og han ser TV - og det er sjovt, for han sender sin klukkende og smittende latter ud i natten.
Jeg lagde mig ned med et tilfreds smil og glemte alt om hold i nakken, og kiggede forgæves efter stjernehimlen. Min seng står nemlig under et skråvindue med fuld udsigt til stjernerne, når himlen altså er fri for skyer.
Da jeg stod op i morges, så jeg, at jeg havde delt seng med en KÆMPEstor DØD spyflue. De er ikke så pæne - hverken levende eller døde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar