onsdag den 26. marts 2008

Mens vi venter


vi - det er hunden og mig - venter på gæsterne, der skal komme og spise min uovertrufne(!) mad, kan jeg jo fundere lidt over livet og vejret.

Kejserkronerne, som er en af mine yndlingsforårsblomster, har vokset sig store, for vejret sagde før påske, at det var forår. Vorherre har sendt nogle dyner sne ud over landet, og hvad gør kejserkronerne? De dukker sig, og når solens stråler rammer den, rejser den sig straks op igen.

Jeg skal vare min mund med ordet "kommer", for Black reagerer med det samme med at fare ud til hoveddøren.

Menuen i aften består af en laksemad, culottesteg og ovnstegte kartofler, broccolisalat, grøn salat - og bearnaissesauce.

Jeg har været en tur hos bageren for at hente en herlig tærte til kaffen.

I formiddags "faldt" jeg over min symaskine og syede en ny sofapude i provencestof. Det tog 20 minutter, og nu har jeg haft stoffet liggende siden i efteråret! Jeg har stof til en til - den skal nok snart blive færdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar